Skrivet av: Stirner | januari 8, 2008

Dagens länkar 2008-01-08

Kina avslöjar nya välfärdsplaner. Bör man fästa stor ideologisk vikt vid detta? Tar Kina nästa steg i sin utveckling mot supermaktstatus?

Boeing 787 digitalt sårbar.

Hur man skapar positiva livsmönster.

Google Earth används av arkeologer för att hitta oupptäckta ruinstäder. Min första tanke var att detta kanske kan vara användbart för privata entreprenörer. Indiana Jones, någon? ;)

Biobränslen kan orsaka massiv världssvält.

Bush varnar för dåliga tider inom ekonomin.

Japan vill lösa sin demografiska kris med robotar.

Zen Habits släpper allt sitt innehåll fritt. Kudos!

Hur man läser fler böcker. Jag läser inte många fackböcker själv; jag finner det mer produktivt att få min information från bloggar, Wikipedia, recensioner, experter i mitt sociala nätverk, ljudböcker, podcasts etc, men tanken om att man bör studera en mängd olika saker utan att ha en direkt agenda med det är ju alltid god.

Ryssland inför sädestullar på 40%. Resursmerkantilism (olja, kol, mat, biobränslen, vatten) är ett fenomen som vi antagligen kommer se mer av i framtiden.

Kommentera

Kategorier

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

