Skrivet av: Stirner | oktober 22, 2007

Dagens länkar 2007-10-22

106 tips för att bli en mästernätverkare. Här är ett tips till i all hast: rita upp ditt sociala nätverk (förslag på mjukvara, någon?) för att visualisera möjligheter till expansion och sammanvävning. Det här med socialt nätverkande är en av mina käpphästar och det finns ett skäl till att jag tjatar om det. I dagens postindustriella och allt mer globaliserade värld är kontakter makt och influens. Kineserna kallar det guanxi. Starka individer i starka nätverk är framtiden.

Forskare kan nu designa GMO-grödor på kromosomnivån. Hur länge tills teknologin militariseras?

Kina avtäcker sitt nya ledarskap. Ha inga illusioner: vi har precis samma system som dem, de är mer bara mer ärliga kring det hela. SVD DN

Frank Gambale, en av historiens största bluffartister: modern teknologi föder brottslighet. Jag är inte säker på att detta är något totalt dåligt. Ju fler sprickor som finns i det moderna teknosamhället, desto fler sätt finns att undvika Storebrors vakande ögon…

Forskare jobbar på att styra orkaner. Återigen: hur länge tills vi ser detta på slagfältet?

The Simple Dollar recenserar klassikern ”Think and grow rich”. Jag är själv ett stort fan av intention-manifestation (i korthet går det ut på att man ändrar den fysiska verkligheten genom att lägga om sina tankemönster) och jag ska försöka recensera denna när jag får lite andrum från den evigt växande bokstapeln (jag vet, jag vet, stress är inte en indikator på framgång).

5 katrinaeska scenarier i USA. Kanske inte så relevant för oss, men tänkvärt. Finns det liknande scenarier i Sverige?

2007 Space Elevator Games har nyligen avhållits (läs mer här). En funktionell rymdhiss är något som vi verkligen borde prioritera. Lycka till med att få Aftonbladet-massan entusiasmerad…

Förresten, vi behöver se över vårt kategorisystem här på bloggen. Kom med förslag på hur vi bör göra!


Responses

  1. Vet ej om bloggformatet tillåter det men en kolumn till vänster med ett mer överskådligt index vore inte fel. Kanske en sida med endast överskrifterna till olika artiklar istället för nu i bloggform, det blir så rörigt med mycket text.


Kommentera

Kategorier

