Skrivet av: Stirner | november 4, 2007

Dagens länkar 2007-11-04

13 tips för att optimera sin dag.

Kina bygger en armé av professionella hackers. Jag är mycket orolig över tillståndet på den här fronten. Den digitala världen blir allt mer viktig för våra samhällens fortlevnad…

Amerikas ekonomi på väg mot fullskalig panik?

Hur man genererar elektricitet med en motionscykel.

TV-tittande barn har högt blodtryck. Jag slötittar aldrig på TV. Om jag vill se något så skaffar jag mig det jag vill ha utan reklam-avbrott. Jag förstår inte hela fenomenet med att bara sitta och zappa. Gör något av din tid!

En amerikansk recession är trolig.

Matkris under uppsegling. Vi har tidigare förutspått höjda matpriser på bloggen och det kommer bara bli värre. Ökande intresse för biobränslen (som tar upp odlingsbara arealer) och stigande oljepriser är två orsaker. Vi föreslår att man hedgar mot detta genom att göra storskaliga inköp av hållbar mat redan nu.

Mer info om den kommande amerikanska vattenkrisen.

Fler banker kan följa i Northern Rocks fotspår. Läs mer om Northern Rock.

Exploring Life Extension. En dokumentär om odödlighetsforskning skapad av the Immortality Institute. Se även Do you want to live forever?, som handlar om Aubrey de Grey. Mer om dylikt på bloggen längre fram.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,


Kommentera

Kategorier

