Skrivet av: Redaktionen | januari 9, 2008

Hur ska vi ta nästa steg?

Vårt största mål när vi drog igång den här bloggen var att den skulle leda till något slags nätverk/gemenskap av survivalister, entreprenörer, fria tänkare, personlig utveckling-entusiaster etc. Även om man bör sträva efter att fördjupa sig inom många områden så kan man aldrig göra eller veta allting själv. Samarbete mellan fria agenter är således av yttersta vikt i vår moderna värld. Frågan är nu hur vi ska ta nästa steg för att realisera vår vision. Vad vill ni se mer av? Hur ska vi expandera? Några idéer som vi har bollat runt internt är webforum, wiki, egen filserver, Internetradio och IRL-sammankomster.

Kom med förslag!


Responses

  1. Jag vet inte om jag ser något sätt att expandera på. Jag tror att det saknas underlag för ett forum. Vi vet ju hur det fick för SUS ganska snart efter starten.

    Webradio – vad skulle sändas där?

    När det gäller IRL sammankomster så tror jag att många av våra läsare är måna om sin anonymitet vilket skulle göra en sammankomst mindre välbesökt.

    Först och främst tror jag att vi behöver ha en större bredd på artiklar, men det kräver fler som är beredda att lägga ner tid på att skriva.

  2. Alltså, tanken var ju att göra något slags svensk version av Sean Kennedys projekt Rant Media, med skeptisk omvärldsbevakning, survivalism, utrustning, självförbättring, nya uppfinningar etc. Han har ju både radio (Newsreal), blogg, video (Patrolling) och forum.

  3. Tyvärr kanske Wolfgang har rätt men jag tycker och tror att ett forum är den enda naturliga vägen att gå och det enda som det finns underlag för alls.

  4. OK, det håller jag med om. Jag tror dock att en Wiki (t ex lägga upp en användargenererad BOB-lista eller dyl) och en egen FTP (ladda upp massa intressanta videos och eböcker) kunde funka också… Jag behöver bara få tummen ur liksom🙂

  5. Varför inte behålla det här systemet men kanske med mer sporadiska länkuppdateringar och artilkar och bakom det ha ett forum? Det andra du nämner är dock absolut inte fel heller. Men personligen tror jag mer på ett forum än en wiki, i ett forum kan man ju även klistra trådar, BOB-listor och liknande.

    Artikelkommentarerna skulle kunna skrivas i forumet, ”Dagens länktips” som forumavdelning. Jag vet inte om det är görligt alls men det är min tanke.

  6. Bra idéer… angående de dagliga länkarna så är det sånt jag ändå läser, oberoende av den här bloggen. Att posta dem i forum kanske inte är någon dum idé, jag skulle kunna länka dit härifrån bara…

    Angående Wiki så tror jag starkt på det formatet. Vi får helt enkelt testa och se vad som händer🙂

    En egen FTP skulle ge en viss exklusivitet, tror jag. Det kan vara något man lockar n00bs med. Typ att de måste göra si och så många posts innan de får access till våra 200 petabytes survivalist-pr0n😉

    Jag måste hitta en host. Tips? Har inget emot att lägga ut ett par hundra om året.


Kommentera

Kategorier

